Algemene Verkoopvoorwaarden.
Ingangsdatum 11 oktober 2023.
Toepasselijkheid Algemene Verkoopvoorwaarden.
Deze voorwaarden zijn van toepassingen op al jouw aankopen persoonlijk gedaan in een van onze Dorelan winkels of kantoren in Nederland. De online voorwaarden zijn van toepassing wanneer je online (op afstand via e-mail, via de webshop of via de telefoon) een aankoop bij ons doet.
Prijzen.
Alle prijzen op onze website en in onze winkels zijn in EURO inclusief de verschuldigde omzetbelasting.
Orderbevestiging.
Als je bij ons een aankoop doet, ontvang je een orderbevestiging, dit is tevens jouw aankoopovereenkomst. Op de orderbevestiging staat jouw unieke ordernummer vermeld. Indien je contact met ons opneemt, vermeldt dan altijd dit nummer. Op de orderbevestiging staat ook een verwachte levertijd vermeld. Zodra wij ermee bekend worden dat de daadwerkelijke leverperiode afwijkt, brengen wij jou daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
Aanbetaling.
Bij het aangaan van de aankoopovereenkomst vragen wij een aanbetaling van 25%. Het resterende bedrag dien je te betalen bij (deel)levering van de order. Tot 2 werkdagen voor de leverafspraak kun je het bedrag aan ons overmaken. In voorkomende gevallen sturen wij je ook een betaallink, waar je eenvoudig gebruik van kunt maken. Je kunt het bedrag overmaken op bankrekeningnummer NL34ABNA0101373775 onder vermelding van jouw order/factuurnummer.
Bestelling wijzigen.
Wijzigingen zijn niet mogelijk. Eventuele schriftelijke aanvragen tot wijziging via info@dorelan.nl worden tot 2 dagen na de aankoop wel in behandeling genomen. Mocht een wijziging van de bestelling van een matras, bedbodem, bed of boxspring eventueel wel kunnen worden gerealiseerd, dan wordt de hoogte van de aankoopsom nooit verlaagd. Eventuele meerkosten worden extra in rekening gebracht te samen met administratiekosten van euro 100,-. Wil je vanaf 2 dagen na aankoop toch de wijziging doorzetten, dan brengen wij de annuleringskosten in rekening. In het geval van artikelen die speciaal conform jouw wensen zijn geproduceerd, bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden. Indien je in dat geval toch wenst te annuleren zijn wij altijd genoodzaakt om annuleringskosten te berekenen.
Levering en montage.
Wij leveren en monteren in heel Nederland. Met uitzondering van Texel verlenen wij geen montagediensten op de Waddeneilanden. Levering en montage in België is op aanvraag. Levering in Duitsland, Luxemburg en Noord Frankwijk is op aanvraag. Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen. Dorelan is niet verantwoordelijk wanneer de producten niet passen dan wel niet gemonteerd kunnen worden op de plaats die je in gedachte hebt. Voor showroommodellen gelden afwijkende leveringsvoorwaarden. Vraag hiernaar in de winkel.
Retourname oude matrassen.
Wij hebben in voorkomende gevallen de mogelijkheid om jouw oude matras(sen) mee retour te nemen en af te voeren. Vraag bij de aankoop naar de mogelijkheden. Indien wij overeenkomen om je oude matras of bed af te voeren, worden de volgende bijdrages in de onkosten extra in rekening gebracht. Euro 25,- per oude matras en euro 50,- per 1- of 2-persoonsbed. Indien oude matrassen en/of bedden worden afgevoerd door één van onze logistieke partners, kunnen afwijkende tarieven van toepassing zijn. Wij voeren geen andere artikelen af, tenzij bij de aankoop anders afgesproken.
Bezorgkosten.
Alle bestellingen met een totaalprijs vanaf €150,- bezorgen wij gratis in Nederland. Voor bestellingen tot €150,- geldt dat er €15,- in rekening gebracht wordt voor transportkosten. Bezorgkosten worden apart op de orderbevestiging vermeld. Bezorgkosten naar het buitenland zijn op aanvraag.
Het maken van een leverafspraak.
Zodra wij jouw bestelling hebben ontvangen, nemen wij of één van onze distributiepartners contact op voor het maken van een leverafspraak. Nadat wij een afspraak met je hebben gemaakt, gaan we ervan uit dat we jou thuis aantreffen om de goederen in ontvangst te nemen. Uiterlijk op de werkdag vóór de gemaakte leverafspraak ontvang je van ons een tijdsindicatie van de levering per e-mail en/ of per sms. Wanneer je toch verhinderd blijkt te zijn voor de gemaakte bezorgafspraak, dien je dit ten laatste twee werkdagen voor de bezorgafspraak te melden via 06-31779788. Daarna is het helaas niet meer mogelijk de afspraak kosteloos te wijzigen of te annuleren. Bij niet tijdige annulering van de afspraak of het niet thuis treffen op de dag van aflevering, zijn wij helaas genoodzaakt hiervoor €100,- kosten in rekening te brengen.
Wijzigen van jouw bezorgadres.
Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk. Er kunnen meerkosten gelden.
Bijzonderheden met betrekking tot de levering van de bestelling.
Onze bezorgservice, dan wel door ons ingeschakelde externe partners, leveren de producten daar waar jij aangeeft dat je ze het beste kunt gebruiken, met uitzondering van bestellingen die per pakketpost verstuurd worden. Je dient ervoor te zorgen dat op het tijdstip dat onze bezorgservice de bestelling komt leveren de doorgang vrij is van obstakels. Dit om schade te voorkomen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar de bestelling bezorgd moet worden. Is dat niet mogelijk, dan komen eventuele daarmee verband houdende kosten voor jouw rekening. Om de bezorging van jouw bestelling soepel te laten verlopen, willen wij je vragen ons voor aankoop te informeren indien: • onze vrachtwagen de woning niet kan bereiken; • het trapgat niet ruim genoeg is om de bestelling te kunnen leveren; • er andere bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van de bestelling. Als we niet van tevoren op de hoogte zijn gebracht van mogelijke bijzondere omstandigheden of moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van de woning en/of slaapkamer, is Dorelan Nederland BV niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen daarvan. Indien er voor de bezorging van jouw bestelling hulpmiddelen benodigd zijn, zoals een (verhuis)lift of kraan, dien jij hiervoor te zorgen. Indien je dat wenst kan Dorelan hier tegen vergoeding van de kosten zorg voor dragen. Je dient er te allen tijde zelf voor te zorgen dat eventueel benodigde vergunningen zijn geregeld. Onze bezorgservice levert jouw bestelling met inachtneming van alle veiligheidsvoorschriften. Dit houdt bijvoorbeeld in dat zij niet hun veiligheidsschoenen uit mogen doen en dat zij een steiger altijd op een stevige ondergrond (niet zijnde een plat dak) moeten plaatsen.
Bezorgen.
Het bezorgen van jouw bestelling door onze eigen bezorgdienst: Onze bezorgdienst begint ’s morgens om 07.30 uur met het leveren van producten bij de eerste klant van die dag. In beginsel levert onze bezorgdienst niet ’s avonds en niet op weekenddagen, tenzij dit tijdens de aankoop anders is aangegeven.
Het bezorgen van jouw bestelling door onze externe partner:
Het kan zijn dat jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd (en gemonteerd). Wij werken enkel samen met externe partners die de kwaliteit en service bieden die bij Dorelan past. Indien jouw bestelling door één van onze externe partners wordt geleverd, wordt je hierdoor van te voren op de hoogte gebracht. Wanneer wij met jou geen leverafspraak hebben gemaakt, neemt onze partner contact met je op om een leverafspraak te maken. Je kunt bij onze externe transporteur het restantbedrag bij levering betalen. Dit kan bij voorkeur per pin of in sommige gevallen per contante betaling. Controleer altijd in de bevestigingsmail van de overdracht wat de betalingsmogelijkheden zijn.
Verpakking.
Al onze producten zijn zorgvuldig verpakt om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Wij pakken alles zorgvuldig uit op de plaats waar de bestelling geplaatst en/of gemonteerd moet worden. Het verpakkingsmateriaal nemen wij voor je mee retour.
Ontvangst en controle.
Na het leveren en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze bezorgservice de geleverde producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de (gemonteerde) producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateer je gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De bezorger vermeldt dit dan op het ontvangstbewijs. De afdeling Klantenservice neemt vervolgens contact met je op om het gebrek te herstellen. Als de producten opgestuurd worden, vindt de levering plaats door een pakketdienst. In dit geval zal de bezorger de goederen niet met je nalopen. Controleer dan echter ook goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Mocht je na controle van deze producten gebreken of beschadigingen aantreffen, neem dan contact op met onze afdeling Klantenservice via telefoonnummer 06-31779788.
Betalingsvoorwaarden.
Onze bezorgservice mag uitsluitend goederen afleveren die geheel zijn betaald of bij aflevering worden betaald. De bezorgservice is verplicht de af te leveren producten mee te nemen bij het niet voldoen van het totaalbedrag bij de levering. Heb je bij de levering een klacht over (een deel van) de bestelling? Dan mag je naar evenredigheid een aangepast bedrag betalen bij de levering. Het restantbedrag betaal je vervolgens op het moment dat wij het probleem hebben opgelost. Uit veiligheidsoverwegingen vragen wij per pin te betalen. In voorkomende gevallen kun je ook contant betalen bij de bezorgers. Indien dit niet het geval is, informeren wij jou tijdig hierover. Het kan zijn dat de bank een limiet hanteert voor het bedrag dat je per dag met jouw pinpas kunt betalen. Deze limiet is afhankelijk van de bank waarbij je klant bent en kan per klant verschillen. Neem hierover contact op met jouw bank. In de meeste gevallen is het mogelijk de limiet eenmalig aan te passen. Bij de meeste banken kun je dit ook online zelf regelen.
Eigendomsvoorbehoud.
Dorelan behoudt de eigendom van alle door haar geleverde goederen, totdat de koper volledig aan al zijn/haar betalingsverplichtingen (inclusief eventuele daarmee verband houdende (incasso)kosten en rente) heeft voldaan.
Retourenprocedure.
Aankopen die je persoonlijk in een Dorelan winkel of kantoor hebt besteld kunnen niet worden geretourneerd.
Klachten.
Als je een klacht hebt, kun je contact opnemen met onze afdeling Klantenservice via info@dorelan.nl.